آرماگدونیستها ۴۹ - بررسی طرح آژاکس ٢


بررسی طرح آژاکس ٢


علاوه بر نظریاتی که به آن پرداخته شد ، نظریۀ دیگری مطرح است که بر اساس آن عده ای دیگر معتقدند که امام آمادگی ظهور دارند و شرایط نیز فراهم است و پیروان ایشان درصدد تسریع زمینه های ظهورند، اما کسانی که از ظهور امام منتفع نمیشوند قصد سنگ اندازی و ایجاد تعلل و فراهم آوردن زمینه هایی برای عدم تسری بخشیدن به زمینه های ظهورند.
برپایه اعتقادِ این دسته از موعودگرایان، جامعه بشری در کلیت آن متشکل از سه گروه است:
۱ – دسته اول کسانی هستند که می خواهند امام از میان آنان برخیزد و ظهور کند.
٢ – دسته دوم کسانی اند که می گویند ما نباید بگذاریم امام ظهور بفرمایند.
٣ – دسته سوم کسانی هستند که یا اصلاً منتظر ظهور نیستند یا تصور می کنند که امام اصلاً در کرۀ خاکی نیستند و باید از نقطه ای دیگر از کهکشان بیایند.
به این ترتیب در نظر موعودگرایان در برخورد با مقولۀ موعود و منجی سه طرز تلقی وجود دارد.



بررسی طرز تلقی کسانیکه معتقد به سنگ اندازی جهت ممانعت از ظهور امامند
در نظریۀ اخیر ، هستند اشخاصی که معتقدند امام آمادگی ظهور دارند و اگر شرایط فراهم شود امام هرلحظه می توانند برخیزند و ظهور بفرمایند و در حال حاضر نیز در میان مردمند و آماده ظهور؛ اما شرایط ظهور فراهم نیست.



به طریق اولی نظریه پردازان این طرز تلقی از موعودگرایی مدعی اند : کسانی در میان مردمند که چون ظهور امام را منافی مصالح خود می دانند مایل به ظهور امام نیستند بدین ترتیب با طرح توطئه و ترفندهای بین المللی قصد ایجاد ممانعت از ظهور امام را دارند.



نظریه پردازان بدعتگذار مهدویت و مهدویت گرایی نوین (موعودگرایی) که نظریه ای خودساخته و بدعت آمیز و نوظهور است، می گویند : «دشمن کسی است که می خواهد امام ظهور نکند.» و برای این امر طرحی بنام آژاکس ٢ دارد.

وجه تسمیه ؛ چرا "طرح آژاکس ٢ " ؟


۱ - دلیل اسطوره ای آن که به دوران باستان و حماسۀ "آشیل" بازمی گردد.
٢ - مقولۀ کودتای غرب (یعنی آمریکا و انگلستان علیه دولت ملی دکتر مصدق بدنبال مسئلۀ ملی کردن صنعت نفت در ایران) که طی آن غرب تصمیم به سقوط دولت ملی دکتر مصدق می گیرد و در پی آن بازگشت مجدّد شاه به ایران و سرانجام اشاره بر کرسی پادشاهی نشاندن وی دارد.
از اینرو از این کودتا با عنوان "طرح آژاکس ۱ " نا می برند.
به این ترتیب طرحی را که از آن با عنوان " آژاکس ۱ " نام برده میشود در راستای پیاده سازی کودتا علیه دولت ملی مصدق و درنهایت علیه مصالح ملی ایرانیان قلمداد و با استناد به اقرار و اعتراف به کودتا در دوران دولت ملی دکتر مصدق توسط مادلین کربل آلبرایت وزیر امور خارجۀ دولت وقت آمریکا در آن دوران (
Madeleine Korbel Albright) که اخیراً مطرح شد و بابت آن عذرخواهی شد ؛ عنوان می نمایند؛ نظریه پردازان بدعتگذار مهدویت و مهدویت گرایی نوین (موعودگرایی) وقایع اخیر را با نامگذاری "طرح آژاکس ٢" اینبار نه علیه مصالح ملی بلکه علیه مصالح بین المللی و مصالح ایدئولوژیک و مسائل عقیدتی – سیاسی با تمام نتایج در پی آن در عرصۀ بین المللی مطرح مینمایند.




بررسی ادعای "طرح آژاکس ٢" و ارتباط آن با مقوله های عقیدتی - سیاسی (مقولۀ موعودگرایی)



در این مبحث می خواهیم به بررسی چرایی و چگونگی بهره جستن از مقولۀ موعودگرایی که تمام ادیان و مکاتب فکری به آن باورمندند و تبدیل آن به آلت سرگرمی در عرصه سیاست بپردازیم ؟


اینجانب (دکتر سیّدمصطفی آزمایش) بمدت ۷ سال است که به طرح مباحثی در راستای خرافه ستیزی و خرافه زدایی پرداخته ام و امروز متأسفانه مشاهده میشود جماعتی در ایران نمو یافته اند که با بکاربستن امکانات مختلف و با استفاده از تریبونهای سیاسی - فرهنگی مباحثی را مطرح می سازند و در راستای آن دست به اختراع و بدعت نوین زده (خرافه زایی) و با هدف خرافه گستری ،این بدعت نوین و خودساخته را بسط و گسترش می دهند و در کمال ناباوری هیچ برخوردی با آنان صورت نمی پذیرد.
علماء و مراجع اسلام همگان نسبت به این بدعتها و خرافه ها با صراحت هرچه تمام ابراز انزجار و مخالفت نموده اند.

***
آیت الله عظما بیات زنجانی در تاریخ یکشنبه ۱۵ آذر ۱٣۸۸ در دیدار با اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی - شاخه قم - در بیت مبارکشان به پاره ای از سئوالات دانشجویانی که به ملاقات ایشان رفته بودند، پاسخ دادند؛ آیت الله بیات زنجانی در این دیدار با اشاره به هجمه اوهام و خرافات در عصر حاضر با ابراز تأسف از گسترش خرافه در بخشهایی از حاکمیت فرمودند: گاهی سخنان برخی افراد که در اخبار منتشر می‌شود انسان را به تحیّر وامی‌دارد که آیا گویندۀ این سخنان خبری از اعتقادات شیعه دارد یا خیر؟ آیا اندیشۀ اساسی غیبت و فلسفۀ حقیقی انتظار امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) در چنین فضائی در امان خواهد ماند؟ آن جوانی که این سخنان را از کسانی می‌شنود که خود را منتسب به امام عصر می‌کنند، چه عکس العملی باید از خود نشان دهد؟
ایشان طی سخنان کوتاهی در جمع حضّار فرمودند: تکلیفی که بر دوش شما به عنوان افراد و تشکلهای خوش فکر و دلسوز سنگینی می‌کند، کمک در جهت مراقبت از اعتقادات و پاسداری فکری از نسل جوانی است که امروز بیش از هر زمان دیگری با اوهام و خرافه پرستی مورد هجوم قرار گرفته است و با کمال تأسف بخشهایی از حاکمیت هم در این هجوم خرافی سهیم است.
ایشان در ادامه با مخاطب قرار دادن حضّار فرمودند: مبلغین دینی و اجتماعی و افرادی از شما که بیشتر با جوانان سروکار دارید به جوانان بگویید و بباورانید که این سخنانی که گاهی از برخی تریبونهای رسمی این کشور دربارۀ امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مطرح می‌شود، ربطی به دین اسلام و مکتب شیعه ندارد و در دانش دینی یا نیّت گویندگان آنها باید تردید کرد. والله در این سالها و در این کشور ضرباتی بر پیکرۀ مذهب تشیع وارد شده که اگر امروز حوزه‌ها و نخبگان جامعه در برابر آنها ایستادگی نکنند، ضرر آن در آینده‌ای نه چندان دور بر پیکرۀ همۀ جوامع اسلامی وارد خواهد شد.
معظمٌ له در ادامه با بیان اینکه امروز، روزی است که باید قرائت معتبر دین را از حوزه‌های علمیه شنید نه از تریبونهای قدرتی که با حوزه‌ها و علما فاصله دارند، فرمودند: اینکه می‌گویم مراقب باشید جوانان با این حرفها نسبت به اصل دین و مکتب بد بین نشوند، همینجاست. شما بزرگواران در بینتان روحانی خوشفکر هست، استاد دانشگاه و دبیر و معلم هست. شما با نسل جوان ارتباط دارید. شما بگوئید به این نسل همانطور که ما هم فریاد می‌کشیم که این حرفها به دین و مکتب حقیقی ارتباطی ندارد و در تقابل با خواست ائمۀ معصومین و امام عصر علیهم السلام است.مرجع عالیقدر در پایان تأکید کردند: جوانان ما اهل دقّت و مطالعه هستند و یقیناً راه درست را از نادرست تشخیص می‌دهند کمااینکه در این اتفاقات اخیر نشان دادند که از زمان خود خیلی جلوتر می‌اندیشند، ولی شما هم به عنوان فرهیختگان جامعه، باید این نسل را در رسیدن به اهداف والای خود یاری کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر