آرماگدونیستها ۵۰ - موعودگرائی آرماگدونیستی

موعودگرائی آرماگدونیستی

واضعان نظریه خودساخته و بدعتگذار نظریۀ " موعودگرائی آرماگدونیستی " چه کسانی هستند ؟


آیا بیان این بدعتها، تراوشات فکری نظریه پردازان است یا آنکه یک عده ای بدور هم جمع شده اند و بدون در نظر گرفتن عواقب و اثرات زیانبار ناشی از بسط و گسترش این افکار خرافی ، به توسعه خرافه و بدعت در آئین های اعتقادی می پردازند؟
آیا این افکار ناشی از عقاید مکتبی است یا آنکه افکاری بی پایه و اساس و صرفاً جهت بدعتگذاردن در دین مطرح میشود؟



حسن عباسی می گوید: همواره نگاهی که به مسئلۀ مهدویت داشتیم مبتنی بر خرافه زدایی بوده است آن چیزی که خرافه در جامعه ما مرسوم میشود تلقی غلط از انتظار است. (موعودگرائی آرماگدونیستی)



حسن عباسی ، رئیس مرکز موسوم به "بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز" ادامه می دهد : بارها من گفته ام که مهدویتی که قائم به این باشد که ما هیچ کاری نکنیم تا حضرت بیاید این هم افیون توده هاست اگر قرار شد ما مهدویتی را بربتابیم که این مهدویت به ما بگوید بنشینید تا روزی بیاید هیچ کس کاری نکند اگر قرار بر این باشد چرا برای ماها بیاید برای صدسال دویست سال دیگه ای ها نیاید ؟ چرا برای صد سال دویست سال پانصدسال قبلی ها نیامد ؟
اصلاً چرا رفت اگر قرار باشد که برای این گونه رویکردها ظهور صورت بگیرد لذا تغییر پارادایم در تلقی مهدویت و مسئلۀ انتظار این است که حضرت منتظر است نه ما.
این ما نیستیم که ایستاده ایم جلوی این در و منتظریم تا بیاید بلکه این اوست که جایی ایستاده است و منتظر است تا ما برویم،در خرافه زدایی از فرهنگی که در جامعه ما وجود دارد که منتظرند دست روی دست بگذاریم تا بیاید و همه چیز را اصلاح کند اگر این فرض باشد پس چرا برای دیگران نیاید (منظور گذشتگان و آیندگان) چرا برای ما بیاید ؟
اگر قرار باشد در بی عملی آحاد جامعه بشری حضرت ظهور کنند این بی عملی می تواند هر نسلی را در بر بگیرد برای هر نسلی می تواند بیاید ، نع! آنجایی که مهدویت و دین افیون توده ها نیست ، عین مادۀ مخدر سحر نمی کند بلکه حرکت و پویایی و سیرورت و شدن ایجاد می کند زمانی است که مسئلۀ مهدویت بما حرکت بدهد بما انگیزه بدهد پس ما هستیم که باید پاشنه هایمان را ور بکشیم و حرکت کنیم بسمت حضرت برویم با بشویم ، شدن از حیث سیرورت تا نشویم تا خودمان و جامعه را لایق زمینۀ ظهور حضرت نکنیم این اتفاق نخواهد افتاد.
او بین ماست روزی از بین ما ظهور می کند ، آن موقعی که ما لایق قدوم حضرت شده ایم.
این نکته ای است که در طلیعۀ ورود به نیمۀ شعبان یادآوری بر خودم و بر همۀ دوستان ضروری است.











حسن عباسی : فلذا حضرت منتظر است تا ما به یک حدی از بلوغ برسیم.




در حقیقت کسانیکه به بسط این قبیل نظریات خرافی می پردازند، خود متأثر از "سناریوهای هالیوودی" هستند؛ این افراد "تحت تأثیر داستانهای تخیّلی سناریوهای فیلمهای سینمایی ای که در کشورهای مغرب زمین" بویژه در آمریکا و بخصوص در استودیوهای هالیوود در کالیفرنیای آمریکا تولید شده است، می باشند.
معروفترین این نظریات ، نظریه تخیلیِ معروفی است بنام" آرماگدونیزم " که فیلمی نیز در هالیوود در این زمینه تهیه شده است؛ فیلم مذکور پایه هایی در اخبار و روایات عهد عتیق دارد.
نظریۀ موسوم به " موعودگرائی آرماگدونیستی " از اینجا ناشی می شود؛ فلذا این اشخاص واژۀ آرماگدون را استنباط و استخراج نموده اند و بر اساس آن نظریه ای مبتنی بر پایان جهان و ظهور آخرالزمان و غیره را مطرح میسازند.
اخیراً در یکی از سخنرانی هایی که در شهر اصفهان (قلب ایران) انجام شد؛ محمود احمدی نژاد به بیان ادعاهایی پرداخت و گفت: "من به آقای بوش نامه نوشتم و پیغام دادم و گفتم «اگر که تو معتقد به مسیح هستی خوب مسیح همین حرفها را می زند ، بسم الله، بیا.»"
این عین عباراتی است که از این آقا (محمود احمدی نژاد) نقل شده است.
یعنی این افراد متصورند که رهبران آمریکا هم "آرماگدونیست" هستند و معتقدند که عصر حاضر دوران آخرالزمان است و حضرت مسیح قریب الظهور هستند و چون بر اساس روایات شیعه حضرت حجت (عج) و حضرت مسیح (ع) همراه و همزمان با هم ظهور می فرمایند فلذا باید ، اختلافات میان ظهورگرایان مسلمان و مسیحی کنار گذاشته شود و دست اتحاد و یگانگی بهم دراز کنند و با همدیگر به مدیریت جهان مشغول شوند.
از اینروست که احمدی نژاد در ادعاهایش به این موضوع اشاره می کند و می گوید: «آمریکائیها در عراق می خواستند امام زمان را بدزدند.»
احمدی نژاد می گوید: «آمریکا پشت اشغال عراق تحلیل دارند، مطلع شدند که بناست در این منطقه یک اتفاقی بیافتد یک دست الهی بیرون بیاید و ریشه ظلم را بکند، آنها اینقدر توجه دارند به این قضیه (ظهور امام در عراق). بعضی ها خیال می کنند امام در دوران غیبت مشغول زندگی خودش است و کاری به کار عالم نداره. اگر کاری به کار عالم نداشت وجودی باقی نمی ماند. همه هستی بهم می ریخت امام جهان را مدیریت می کند.» (
سند)


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر