آرماگدونیستها ۴۸ - موعودگرایی با هدف نسخ اسلام

موعودگرایی با هدف نسخ اسلام


در فرهنگ تشیع عده ای یافت شده اند که دست به بدعت زده و بنام دین و اعتقادات دینی نظریه جدیدی که هیچ سابقه و پیشینه ای در فرهنگ تشیع و اسلام ندارد، عنوان نموده اند.


مغلطه و سفسطه پردازی معتقدان به نظریه موعودگرایی
این افراد مدعی آنند : «اینکه در اسلام گفته شده جهان در انتظار ظهور است این امر غلط است، انتظار ظهور تعبیری غلط است. بلکه باید گفت که امام در انتظار ظهور بسر می برند! و وظیفۀ کسانیکه خودشان را مؤمن به امام می دانند آنست که دوران ظهور را یعنی لحظۀ ظهور را جلو بیاندازند و دوران غیبت امام را کوتاه کنند.»
مبنای این نظریه آنست که امام در انتظار ظهور است و پیروان امام باید هرچه سریعتر بجنبند و زمینه ظهور امام را فراهم کنند برای اینکه انتظار ظهور امام به پایان برسد.


آژاکس٢ - بررسی کودتای توئیتری ژوئن ٢۰۰۹ - حسن عباسی
لازم است یادآور شویم چون بحث بر سر امام غایب است، بناچار باز می گردیم به مقولۀ روایات؛ تکیه گاهی که اشخاص بدعتگذار برای ادعاهای خود ["بدعتگذاری نظریه های جدید بنام دین، مذهب و تشیع" (موعودگرایی)] بدان متمسک می شوند پایۀ قرآنی ندارد و هیچ آیه ای در شأن آن نازل نشده است.
نه عقلانی است و نه پایه در خرد و اندیشه دارد
مبتنی بر اجماع فقها هم نیست و هیچ مرجعی نظری فقهی در باب آن صادر نفرموده اند.


این نظریه های ابداعی نوعی قرائت ویژه و خودساخته از متون روایی است.


مبدعان این نظریات غالباً بسراغ روایاتی می روند که فاقد هرگونه سند و مدرک مستدل تاریخی است؛ بدین ترتیب که در لابلای متون روایات خرافی اشخاصی را جستجو می کنند که بتوانند با استناد به متن روایت بلحاظ زمانی و مکانی با فرد مورد نظر خود در عصر حاضر انطباق و باصطلاح بگمان خود ارتباطی منطقی میان روایت و واقعیت برقرار سازند و زمینه را برای فریب افکار عمومی فراهم آورند و در جهت نیل به مقاصد خود گام بردارند.
این اقدامات چیزی جز "نسخ اسلام" نیست. این افراد با نام اسلام دست به نسخ صریح اسلام می زنند.
بانیان این نظریات اسلام را با نام اسلام کنار می نهند و با پیچیدگی خاصی از بطن اعتقادات مردم حرکت می کنند و هرگز بصراحت مخالفت عینی و ظاهری خود را با اعتقادات اصیل بروز نمی دهند؛ بلکه مخالفتشان با قرآن مجید با توجه به مجموعۀ ترفندها و نیرنگهایی که بکار می بندند بسیار بسیار مرموز و پیچیده است.
بعبارتی این اشخاص می گویند : امام زمان (عج)، ایشان بر اساس روایات موقعی اقدام به ظهور می نمایند که در دنیا علائمی از ظهور ایشان به منصه ظهور برسد و آن علائم، نشانه های آخرالزمان
[i] است.
[i] ... و اينك آخرالزمان [گفت‎وگو با رضا اميرخاني]


زمانیکه ایشان ظهور بفرمایند رأیت های مختلفی از نقاط مختلف برخواهدخاست.

یک نفر از یمن (رأیت یمانی) ، یکی از خراسان (رأیت خراسانی) و هدف کسانیکه صاحبان این رأیت ها هستند؛ این است که بیایند و در خدمت منجی موعود قرار گیرند.



مدعیان با استناد به پاره ای روایات مجعول می گویند: « نظر به اینکه ما وظیفه داریم تا شرایط و لوازم ظهور امام را فراهم سازیم تا امام دوران غیبت خود را ختم و ظهور کند، فراهم آوردن زمینه های ظهور چیست؟»
بدین ترتیب با طرح آنکه آخرالزمان ویژگی خاصّ دارد و دارای علائم و قرائنی است که حکایت از آخرالزمان داشته باشد و فراهم آوردن شرایط و موجبات ظهور زمینه را برای ظهور هرچه زودتر فراهم می سازد؛ دست به انتشار اخباری جعلی با استناد به روایات مجعول می زنند.
این اشخاص با استناد به روایات مجعول که فاقد پایه و اساس ، سند و مدرک تاریخی است ، بطور کاملاً گزینشی روایاتی را مورد استناد قرار می دهند که "سناریو" اعتقادات نوظهورشان را تکمیل نماید و بر اساس آن شرایطی را فراهم می آورند تا زمینه های تقارن زمانی با دوران آخرالزمان فراهم شود.
به این ترتیب متولیان نظریه موعودگرایی سناریویی طراحی شده، با استناد به روایات مجعول را استخراج و سپس به مرحلۀ اجرا می گذارند. نظریه پردازان موعودگرا به ظنّ خود با به اجراء گذاردن سناریوی طراحی شده مقدماتی که بعنوان علائم آخرالزمان لازم است تا بروز نماید در سطح جامعه رواج می دهند و بطریق اولیٰ مدعی اند که با "اجرای سناریوی فراهم آوردن شرایط آخرالزمان" دوران انتظار کوتاه میشود و امام ظهور می فرمایند.


بدین ترتیب این بدعتگذاران با فراهم آوردن شرایط ساختگی آخرالزمان مصادره به مطلوب کرده؛ و می گویند : «این علائم ظهور در واقع نظر خود امام است که می گوید: "ای مردم اگر می خواهید که من ظهور کنم این شرایط را فراهم آورید؛ این شرایط وقتی فراهم شد من (امام زمان) ظاهر میشوم".»



ادعای دیگری که توسط این افراد مطرح میشود آنست که می گویند : «فرض کنید در یک جمعی عده ای نشسته اند از جمله کسانی که در این جمع نشسته اند خود حضرت امام غایب (ع) هم هستند، ایشان در این جمع حضور دارند و منتظرند تا علائم آخرالزمان فراهم شود و شرایط ظهور دست دهد تا ایشان برخیزند و قیام کنند و اعلام ظهور کنند. و بر ماست که آن شرایط را فراهم سازیم.»
به ترجمان مبدعان نظریه موعودگرایی پیرو صادقِ امام کسی است که قائل به حضور امام در میان دیگران بصورت حیّ و حاضر است اما دیگرانند که به این امر واقف نیستند، به همین دلیل فقط باید زمینه را فراهم آورند که ایشان قیام کنند و بگویند: "امامی که شما منتظرش بودید من هستم. "


بر اساس نظریه "موعودگرایی" ، معتقدان به این نظریه مدعی اند که امام حاضرند و در کنار ما حضور دارند اما ما منتظر ظهور ایشان هستیم و باید زمینه ها و علائم آخرالزمان را فراهم آوریم تا به این ترتیب دوران غیبت کوتاه و انتظار بپایان رسد و ایشان ظهور نمایند.


موعودگرایان می گویند : ظهور تابع علائمی است که باید آن علائم را فراهم ساخت تا امام از انتظار در بیایند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر