در حلقۀ مغان؛ چگونگی بازگرداندن عامل منفی ترس به نقطۀ مبدأ پیدایش – قسمت ۱۳



در حلقه مغان
بیان راهکارهای "مبارزات اجتماعی" با مثالهای گویا توسط پیرمغان در جمع یزدان پرستان و خدمتگزاران آتش (در حلقۀ مغبچگان)



همانگونه که پیش از این شرح داده شد ، آئین مغان عبارتست از شناخت نیروهای مؤثر در طبیعت و بکارگیری آن نیروها برای ایجاد تغییر در پدیده های گوناگون.


از اینرو پیر مغان در مباحث گوناگون سعی دارد با بکاربردن مثالهای گویا و نحوۀ بکارگیری نیروهای مؤثر در طبیعت از کاربرد این نیروها برای ایجاد تغییر در واقعیات اجتماعی چگونگی مبارزات اجتماعی را به مغبچگان بیاموزد. پیرمغان در مباحث گذشته دربارۀ انتقال انرژی در میلۀ فلزی و تفاوت فلز به عنوان هادی انرژی و چوب به عنوان عایق انرژی مطالبی را مطرح نمود و سپس به تعمیم آموزه ها در باب تشابه نحوۀ عملکرد سیستم اجتماعی و هادی انرژی (فلز) پرداخت.


آموزه های پیر مغان - غالباً دستگاه جبّار حاکمه از خصیصه "هدایت" در سیستمهای اجتماعی در جهت منافع خود سوء استفاده می نماید بدین ترتیب که با انتقال و گسترش "عامل ترس" در عمیق ترین لایه های ضمیر ناخودآگاه یکایک افراد جامعه به نفع خود بهره برداری کرده و بزور سالیان سال به بقاء سیستم جبارانه خود تداوم بخشد.



برای آنکه "عامل منفی ترس" در جامعه انتقال پیدا نکند لازم است تا "سیستم مقاومت در درون جامعه" ایجاد شود و به این ترتیب این عامل منفی ترس را خنثی نماید و مانع از انتقال آن در سراسر پیکر جامعه گردد چراکه استیلاء ترس در جامعه است که باعث بروز و پیدایش افسردگی و بیماری روانی (روان پریشی) ، بی عملی ناشی از کسالت مزمن (ناشی از ترس استیلاء یافته بر ضمیر ناخودآگاه آحاد جامعه) میشود.



چگونگی بازگرداندن عامل منفی ترس به نقطۀ مبدأ پیدایش
در حقیقت ضحاک برای برقراری آرامش گورستانی بر جامعه با تزریق عامل منفی ترس سعی در آرام جلوه دادن فضای جامعه دارد ، دراین مبحث پیر مغان با بیان راهکارهای بازگرداندن ابزار ترس به سیستم ضحاک راه برون رفت از نتایج بکارگیری ابزار ضحاک را به مغبچگان می آموزد.



اشاره به اسرار نحوۀ انتقال انرژی در میلۀ حلقوی که حلقوی بودن خاصیت هدایت فلز را از هادی انرژی حرارتی سلب می نماید علی رغم آنکه فلز از خاصیت هدایت انرژی برخوردار است اما بعلت مکانیزم فیزیکی خاص (حلقوی) دیگر نمی تواند انرژی را منتقل نماید.
دو نوع فلز حلقوی وجود دارد:
نوع اول - تنها ایجاد مقاومت می کند.
نوع دوم - انرژی وارده را به مبدأ انتقال باز می گرداند (فلز حلقوی فنری)
فنر نوعی فلز حلقوی است که انرژی وارده را بصورت پتانسیل در خود ذخیره می کند و در یک درجۀ معینی از فشار انرژی وارده را به مبدأ ایجاد باز می گرداند.


دشمن هنگامیکه عامل منفی ترس را در سراسر جامعه منتشر میسازد ، ترس در سراسر اندام جامعه استیلاء می یابد و جامعه را از پویایی و حرکت باز می دارد و فلج می کند.



نحوۀ عملکرد سیستم مقاومت در درون جامعه - در اینجا "عملکرد سیستم مقاومت در درون جامعه " اهمیت می یابد، تا از طریق آن عامل منفی ترس در جامعه خنثی و مانع از انتقال و انتشار آن در سراسر جامعه میشود.
مرحلۀ بعد از ایجاد "سیستم مقاومت در جامعه" بکار بستن آن در بازگرداندن عامل منفی ترس بصورت انرژی بازتابنده به مبدأ انتشار (انتقال ترس به دشمن، منبع ساترکنندۀ ترس در جامعه) است.


اینجاست که ترسی را که دشمن وارد جامعه ساخته است تا با استفاده از آن جامعه را فلج و فضای ترس و وحشت و خوف را بر جامعه حاکم سازد با کارکرد "سیستم مقاومت" به خود دشمن باز می گرداند و دشمن دچار خوف و هراس میشود و پارالیزه و فلج میشود.



یعنی بجای ایجاد سیستم حلقوی استاتیک ، "سیستم حلقوی دینامیک" ایجاد می کنیم تا انرژی را به مبدأ انتشار باز گرداند.
پرسشهای مغبچگان – مغبچگان با درک و دریافت جنبۀ تئوریک عملکرد سیستم حلقوی و مقاومت آشنا شدند اما در عمل می خواستند بدانند چگونه می توان این آموزه ها را بطور عملی عینیت بخشید؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر