شرح اسرار پیرمغان، چگونگی برپایی شوراهای مردمی تحت نظارت جوانمردان و ریش سفیدان – قسمت ۲۴





در دیر مغان آمد یاری قدحی در دست

پرسشهای مغبچگان


چگونه مردم در مبارزات اجتماعی اختلاف عقاید و سلایق را کنار بگذارند و در حرکتی عظیم و اجتماعی به مبارزه با سیستم حاکمه ضحاک بپردازند؟
پیرمغان در جمع اصحاب به یاران می گوید : این امر مقوله ای فرهنگی است که باید در وجدان عامۀ مردم القاء شود یعنی یکایک مردم ضرورت طرد و ترک ضحاک را درک کنند ، اما در عین حال بی سامان نشوند و دریابند که هر یک از پتانسیل مددیاری و مددکاری برای سایر اعضاء برخوردارند. راه حل مسئله این است. در این مقطع زمانی باید جهت و سوی راهکارها و اقدامات که تاپیش از این از طریق دستگاه ضد تبلیغاتی بر ضد تبلیغات ضدمردمی ضحاک فعالیت می کرد و با اقدامات خود موجب سلب مشروعیت (روشن ساختن ماهیت و چهرۀ واقعی دستگاه حاکمه ضحاک و وقوف مردم به عدم برخوردای مشروعیت ضحاک) از ضحاک و سیستم حاکمۀ وی می گردید، تغییر یابد. از این پس چه باید کرد؟
تا کنون روشن شد که مردم چه نباید بکنند؛ از این پس روشن خواهد شد که مردم در این جنبش و حرکت عظیم مردمی چه باید بکنند؟
دستورالعمل آنچه باید کرد :
نفی حاکمیت ضحاک
تشکیل شوراهای مردمی


شوراهای مردمی : شوراها حالت موّاج دارد ، شوراهای مردمی دارای ستادهای مشخص نیست که امکان تصرف ضحاک بر آن فراهم باشد. شوراهای مردمی دارای چهارچوب های ضبط شده نیست که ضحاک بتواند با اهرمهای خود مانع از فعالیت آنها از طریق قانون حکومت خود شود بلکه این شوراها همیاری های عادی و روزانه مبتنی بر اصل جوانمردی و ریش سفیدی است، یعنی در هوا پخش است و در فضا پراکنده است و مادیت ندارد که ضحاک بخواهد با کاربرد اهرمهای خود مادیت و تعین آن را متلاشی سازد. این امر فی النفسه باعث میشود که هژمونی و اتوریته ضحاک در جامعه از بین برود ، جامعه دارای اتونومی و خوگردانی میشود و این فرهنگ را باید سریعاً در میان افراد جامعه در هر محله و قریه و شهری گسترش و بسط داد تا مردم به اهمیت این موضوع وقوف یابند. چنین سیستمی نیازی به برقراری اعتصابات ندارد و یا اساساً از طریق پرسنل در ادارات و مؤسسات تحت حاکمیت خلل در کارهای سیستم ضحاک ایجاد کند بلکه دستگاه ضحاک در چنین شرایطی مانند پوستۀ حلزونی خالی برای خود در جامعه وجود دارد در حالیکه "مردم در پیوند با هم قرار دارند". در آن شرایط زمینۀ خاصی بوجود می آید که کاملاً جامعه را از کنترل ضحاک خارج می سازد و ضحاک قدرت کنترل و مهار جامعه را ندارد و در عین حال شوراهای مردمی حالت موّاج دارد. با اندرزی که پیرمغان مطرح کرد ؛ اصحاب پیرمغان و یزدان پرستان جلسه را به پایان رساندند.




ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر